söndag 24 mars 2013

Projekt Storlek 40

Idag drar officielt projekt-få-plats-i-storlek-40 igång! Jag är peppad och redo. Vincent likaså.


Grejen är att jag alltid har, och troligen alltid kommer, känna mig obekväm i min egen kropp. Jag känner mig klumpig, obalanserad och svag. Jag har alltid haft en dröm om att bygga muskler och bli stark, men som med allt annat är jag rädd för att starta något ifall det finns en liten chans att jag misslyckas.

Jag har sen några veckor tillbaka hållit koll på min vikt för att lära mig vad som är vatten, muskler och fett och hur mycket siffrorna fluxar. Mitt mål är egentligen inte att gå ner en massa kilon, utan att kunna passa i de kläder jag tycker är snygga (för jag ääälskar kläder). Att kunna handla i alla butiker. Att känna mig bekvämare i mitt eget skinn. Att bli stark.

1 kommentar: